söndag 9 januari 2011

Motivation

Min motivation för att gå ner i vikt är hög. Jag fungerar så, ger mig inte på saker som jag vet att jag kommer misslyckas med (kanske har någon slags fobi för misslyckanden). Jag har gjort ett kontrakt mellan mig själv och mig själv, där jag skrivit under på att jag ska göra mitt allt (och lite till) för att vågen ska peka neråt. Jag har haft en vikt i flera år som jag inte trivs med, men inte gjort någonting åt eftersom jag ansett att motivationen saknats. Under förra året var motivationen så hög som den kan vara. Vilket resulterade i viktnedgång.
Resultat är viktigt för mig. Kvalitativt resultat (att vågen pekar nedåt). Resultatet de första veckorna har direkt samband med min fortsatta motivation. Därför var det viktigt för mig att loosa mycket vikt i början. I annat fall hade jag nog lagt ner gå-ner-i-vikt-projektet.

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar